معرفی خودرو رنو تالیسمان

معرفی خودرو رنو تالیسمان

رنو، خودرو ساز فرانسوی در این چند سال اخیر همکاری خوب و نزدیکی با شرکت های کشورمان داشته است و علیرغم تمامی صحبت هایی که درباره استهلاک بیشتر خودرو های رنو نسبت به خودروهای ژاپنی مطرح است، این کمپانی محصولات زیادی را روانه بازار کشورمان کرده است. یکی از این محصولات جذاب و خوب کمپانی رنو، رنو تالیسمان می باشد که با استقبال خوبی در کشورمان روبرو شد.

رنو تالیسمان در لغت به معنای سحر و جادو می باشد. تالیسمان در کلاس خودروهای سدان و در کلاس D قرار دارد و ساخت کمپانی رنو می باشد که با همکاری خودروسازی نیسان ساخته شده است.

رنو تالیسمان ساخت کدام کشور است؟

رنو تالیسمان در سال 2015 توسط کمپانی رنو در کشور فرانسه شروع به تولید نمود.

رنو تالیسمان

 

مشخصات رنو تالیسمان

رنو تالیسمان را میتوان جذاب ترین و خوش قیافه ترین محصول رنو دانست که تا کنون وارد کشورمان شده است. اما این خودرو فقط به خاطر ظاهر زیبایش نیست که محبوب می باشد، بلکه مشخصات فنی خوب و آپشن های زیادی که دارد نیز در محبوبیت آن به شدت تاثیر گذار می باشند.

رنو تالیسمان مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری سینگل توربو می باشد که 200 اسب بخار قدرت تولید می کند. لازم به ذکر است که این پیشرانه برای خودرو نیسان جوک می باشد. در کشورهایی مثل ایران که کیفیت سوخت پایینی را دارند، فیلترهای این خودرو بزرگتر در نظر گرفته می شود تا از آسیب زیاد به موتور جلوگیری شود. به همین دلیل قدرت موتور به 190 اسب بخار کاهش پیدا می کند.

رنو تالیسمان دارای گیربکس 7 سرعته دو کلاچه می باشد که باعث تعویض سریع دنده ها می شود ولی ممکن است در سربالایی کمی دچار مشکل شود.

شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی در حدود 7.7 ثانیه می باشد. وزن این خودرو 1444 کیلوگرم می باشد. درباره مصرف سوخت این خودرو نیز باید بگوییم که در هر 100 کیلومتر 6.2 لیتر برای رانندگی ترکیبی مصرف می کند که بسیار معقول می باشد و نشان از پرفورمنس بالای موتور یورو 6 آن دارد.

باک بنزین تالیسمان دارای حجم 51 لیتر می باشد در صورت به کار بردن روغن موتور مناسب شاهد حداکثر بهره وردی و افرایش طول عمر موتور خواهیم بود.

مشخصات فنی تالیسمان

داخل کابین تالیسمان

در فضای بیرونی تالیسمان ظاهری کمی خشن و اسپرت را شاهد هستیم ولی در داخل کابین قضیه فرق می کند و داخل اتاق تالیسمان بیشتر روی ویژگی های لوکس و مدرن تمرکز شده است. فرمان و نشانگر پشت آمپر تا حدودی حالت اسپرت را نشان میدهند و کنسول میانی دارای یک نمایشگر عمودی بزرگ می باشد. در کل همه چیز به خوبی سر جای خود قرار گرفته است. وجود آپشن های زیاد در داخل کابین باعث می شود حس بهتری را در تالیسمان تجربه کنید.

کابین تالیسمان

مزایا و معایب رنو تالیسمان

مزایا : کیفیت ساخت بالا – شتاب و عملکرد – امکانات رفاهی در تیپ E3 – عایق بندی کابین – هماهنگی گیربکس و موتور – آپشن های فراوان

معایب : تعلیق اسپرت – ناسازگاری پیشرانه با بنزین کم کیفیت – فضای سر در عقب (قامت 175 سانتی متر)

آپشن های رنو تالیسمان

همان طور که در بالا اشاره شد، رنو تالیسمان یکی از خودرو هایی است که دارای آپشن های فراوانی می باشد. هرچه مدل این خودرو جدیدتر باشد؛ آپشن های و امکانات رفاهی و ایمنی آن بیشتر می شود تا لذت رانندگی را بیشتر کند. آپشن های تالیسمان در کشورمان غیرفعال می باشند ولی به راحتی می توان تعدادی از این آپشن ها را فعال نمود.

آپشن های ایمنی و کمکی رنو تالیسمان

کروز کنترل Cruise Control :

از مهمترین آپشن هایی که امروزه در اکثر خودرو ها شاهد آن هستیم، کروز کنترل می باشد.تالیسمان نیز این آپشن را در خود دارد. این آپشن به شما کمک می کند تا در مصافت های طولانی پا را از روی پدال برداشته و خودرو با یک سرعت معین حرکت کند.

cruise control

سیستم کنترل کشش  Traction Control :

این آپشن وظیفه تنظیم سرعت چرخش چرخ ها را در جاده های لغزنده و بارانی دارد و از سُر خوردن و عدم کنترل خودرو جلوگیری می کند.

کنترل پایداری الکترونیکی Electronic Stability Control :

این آپشن به کنترل مسیر مستقیم خودرو در هنگام ترمز کمک می کند.

سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی Hill Start Assist :

این آپشن از عقب رفتن خودرو به هنگام شروع سربالایی رفتن کمک می کند. این کار به وسیله سنسورهای جلو و عقب خودرو انجام می شود که زاویه را اندازه گرفته و به همان میزان کمک به شروع در سربالایی می کنند.

سیستم هشدار نقطه کور :

این سیستم به شما می کند تا به هنگام رانندگی از نزدیک شدن وسایلی که در دید آینه شما نیستند آگاه شوید. این عمل توسط سنسورهای نصب شده روی بدنه انجام می شود که فاصله خودرو را با خودروهای مجاور اندازه گیری کرده و به هنگام نزدیکی چراغ هشدار روی آینه بغل روشن می شود تا راننده متوجه شود.

سیستم هشدار نقطه کور

ترمز پارک برقی :

در زمانی‌که موتور خودرو خاموش می‌شود، ترمز پارک برقی به شکل خودکار فعال خواهد شد. به‌این‌ترتیب دیگر نگران فراموش کردن کشیدن ترمز دستی نخواهید بود. ترمز برقی یکی از کلیدهای کنترل روی کنسول وسط تالیسمان است که می‌توانید در صورت نیاز آن را فعال یا غیرفعال کنید.

سنسور تشخیص حرکت اشیاء :

این آپشن یکی از جدیدترین حسگرهای امنیتی است که برای جلوگیری از تصادف طراحی شده است. این سنسور می تواند حرکت اشیاء مانند دوچرخه و عابران پیاده را در جلوی خودرو تشخیص دهد و از هم تفکیک نماید. این سیستم در شهرهای شلوغ و در جاده های مه آلود و یا در شب که دید راننده کاهش پیدا می کند بسیار به کار می آید.

آپشن های رفاهی رنو تالیسمان

  • چراغ خوش آمدگویی و چراغ بدرقه
  • گرم کن، سرد کن و ماساژور صندلی
  • تهویه هوشمند دوگانه به همراه دریچه عقب
  • کنترل خودرو با سیستم مالتی مدیا R-Link 2
  • سنسور باران
  • دی لایت
  • فرمان برقی 4 حالته و حساس به سرعت
  • نمایشگر 7 اینچی
  • سقف پانوراما
  • و …

رنو تالیسمان

رنو تالیسمان 2021

رنو تالیسمان 2021 عملکرد بسیار خوبی دارد. تالیسمان دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده و از لحاظ امنیت توانسته است 5 ستاره را از مرکز استاندارد اروپا (یوروکپ) دریافت کند. تالیسمان 2021 در جاده های شهری 7.5 لیتر و در جاده های خارج از شهر حدود 4.6 لیتر و در جاده های ترکیبی چیزی در حدود 5.6 لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف می کند.

در ادامه ویدیویی ببینیم از رنو تالیسمان 2021

 

لوازم یدکی تالیسمان

با توجه به استقبال خوبی که از تالیسمان در کشورمان شده است، لوازم یدکی تالیسمان نیز در مراکز فروش لوازم یدکی رنو موجود می باشد.

لوازم یدکی رنو تالیسمان به بخش هایی مثل لوازم یدکی برقی تالیسمان، لوازم یدکی بدنه تالیسمان، لوازم یدکی موتوری تالیسمان و لوازم یدکی جلوبندی تالیسمان تقسیم می شود.

لوازم یدکی برقی تالیسمان : شمع موتور تالیسمان – چراغ جلوی تالیسمان – دی لایت تالیسمان

لوازم یدکی بدنه تالیسمان : هواکش سپر جلو تالیسمان – درب صندوق عقب تالیسمان – سپر عقب تالیسمان – سپر جلو تالیسمان

لوازم یدکی موتوری تالیسمان : رادیاتور کولر تالیسمان – رادیاتور آب تالیسمان

لوازم یدکی جلو بندی تالیسمان : سیبک فرمان تالیسمان – کمک فنر تالیسمان – توپی چرخ تالیسمان

لوازم یدکی رنو تالیسمان

قیمت رنو تالیسمان

رنو تالیسمان را میتوان یکی از بهترین مدل های برند رنو وارد شده به کشورمان دانست. کیفیت ساخت بالا، قوای فنی مناسب به همراه ظاهر شیک و عامه پسند و آپشن های گوناگون ایمنی و رفاهی باعث شده اند که این خودرو طرفداران زیادی را به سوی خود بکشد.

قیمت رنو تالیسمان امروز که این مقاله نوشته می شود چیزی در حدود 1.550.000.000 تومان می باشد. این رقم باعث شده است که تالیسمان این روزها بیشتر خریدارانی از طبقه مرفه جامعه داشته باشد.

نظرات (2)

وحید

سلام مرسی بابت مطلب خوبتون
یه سوالی داشتم. میخواستم بدونم تالیسمان مدل 2017 چندتا اسپیکر داخلش هست؟ مرسی

    تیم محتوا

    سلام
    در داخل این خودرو 13 اسپیکر تعبیه شده است.

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی