رنو ساندرو بخریم یا 207 ؟
ساندرو بخریم یا 207

رنو ساندرو بخریم یا 207 ؟

رنو ساندرو بخریم یا 207 ؟ شاید این سوال در هنگام خرید ماشین برای شما یا دوستانتان مطرح شده باشد اما برای پی بردن به پاسخ آن لازم است تا به یک شناخت جامع نسبت به هر یک از این خودروها برسید. هر دو این خودروها از نوع خودروهای هاچبک هستند و به‌دلیل مزایای ویژهای که نسبت به سایر رقبای خود دارند، در بین مردم ایران و جهان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستد. البته مشکلی که برای بسیاری از خریداران به‌وجود می‌آید این است که نمی‌دانند دقیقا کدام از این دو خودرو برایشان مناسب‌تر است. اگر شما هم یک از همین افراد هستید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی خودروی رنو ساندرو

رنو ساندرو نمونه یک خودروی مرغوب اروپایی با استهلاک پایین است که در یک مدت چهار ساله بین سال‌های 1394 تا 1398 در شرکت پارس خودرو تولید و روانه بازار می‌شد. قیمت پایین و طول عمر بالای این محصول باعث شد که در همین مدت کوتاه هم رنو ساندرو بتواند برای خودش در بین ایرانیان شهرت قابل قبولی کسب کند. علت دیگر این امر سابقه درخشان نمونه قبلی این مدل یعنی رنو تندر 90 است. در واقع رنو ساندرو همان مدل هاچبک رنو تندر است و به‌دلیل کیفیت بالای رنو تندر، ساندرو هم توانست اعتماد مشتریان رنو را به‌ خودش جلب کند. لوازم یدکی ساندرو  و لوازم یدکی ال 90 هر دو در ایران تولید می‌شود و به‌راحتی قابل دسترسی است.

رنو-ساندرو

معرفی خودروی پژو 207

پژو 207 اتوماتیک توسط شرکت ایران خودرو ساخته می‌شود و با برند +206 در بازارهای دیگر کشورهای دنیا به‌فروش می‌رسد. این سری از محصولات شرکت ایران خودرو را می‌توان یک وسیله عالی برای رفت‌وآمدهای روزمره شمرد؛ زیرا حرکت آن روان و نرم است و در تولید آن از قطعات باکیفیت استفاده شده است. این خودرو نسخه بروز شده ماشین 206 محسوب می‌شود و حتی از لحاظ فنی هم شباهت زیادی با آن دارد. در این خودرو امکانات رفاهی فراوانی قرار گرفته که آن را به یک خودروی منحصر‌به‌فرد با قیمتی به‌صرفه تبدیل کرده است.

پژو-207

مقایسه رنو ساندرو با پژو 207

باتوجه به وضع اقتصادی که درحال حاضر بیشتر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، لوازم تهیه شده باید طول عمر بالایی داشته باشند و همچنین در طولانی مدت کم‌تر به تعمیر و تعویض قطعات نیاز پیدا کنند. با این توصیف می‌توان گفت که در بازار امروز خودروی ایران رنو ساندرو و پژو 207 در رقابتی بسیار تنگاتنگ قرار دارند؛ زیرا قابلیت‌ها و امکانات هر دو تقریبا مشابه یکدیگر هستند. در ادامه به مقایسه دقیق این خودروها می‌پردازیم.

مقایسه طراحی

بدنه رنو ساندرو طراحی ساده و جذابی دارد. در بخش جلویی آن دو عدد چراغ بزرگ و پرقدرت تعبیه شده است و یک سپر خوش تراش و زیبا هم دیده می‌شود. درب‌های این خودرو کمی بزرگ‌تر از محصولات قبلی رنو است و نسبت شیشه‌ها به سطح درب نیز افزایش پیدا کرده است.

در هر دوطرف این خودرو روی قسمت میانی درب‌ها نیز یک خط منحنی شکل قرار دارد. در نمای عقب ساندرو می‌توان یک صندوق عقب جادار با درب بزرگ به‌همراه دو چراغ با حالت عمودی را مشاهده کرد که فرم کاملا مشابهی با سپر جلو دارد. این امر باعث شده است تا از فاصله دور تصویر این خودرو کاملا قرینه و یکدست به‌نظر برسد. به‌طور کلی می‌توان گفت طراحی بدنه این خودرو تفاوت چندانی با تندر 90 ندارد و تولیدکننده از یک طراحی مینیمال و ساده استفاده کرده است.

طراحی فرم کلی 207 تشابه زیادی با 206 دارد و تفاوت‌های ایجاد شده بسیار جزئی هستند. در اولین نگاه فرم اسپرت و مدرن پژو 207 جلب توجه می‌کند که در آن خیلی از طرح‌های شلوغ و پیچیده استفاده نشده است. در نمای‌ روبه‌رویی این خودرو می‌توانیم ورودی هوایی بزرگ‌تر از 206 را ببینیم که در قسمت بالایی آن آرم شرکت پژو نصب شده است و در طرفین آن نیز دو چراغ محدب با نور درخشان وجود دارد.

رنگ دستگیره‌های درب و زه‌ها با رنگ بدنه یکی شده است که این مورد یکی از تغییرات مثبت ایجاد شده محسوب می‌شود. نمای پشتی خودرو هم ساده و شکیل است که چراغ‌های آن از گرافیک زیبایی برخوردار هستند. تنها عیبی که می‌توان از طراحی بدنه این خودرو گرفت کمی عدم هماهنگی در سپر پشتی است.

مقایسه-طراحی

مقایسه فضای داخلی

به‌نظر می‌رسد دکور داخلی کابین رنو ساندرو از خودروی ال نود الهام گرفته شده است؛ زیرا شباهت زیادی بینشان وجود دارد. تنها تفاوت‌های قابل توجه وجود یک غربیلک فرمان با طرح تازه و ایجاد پس‌زمینه سفید برای صفحات نشان‌گر هستند. البته شکل داشبورد هم بروزتر شده است و رودری‌ها هم طرح جدیدی دارند. درکل این طراحی داخلی را می‌توان یک پیشرفت برای شرکت رنو تلقی کرد اما مشخص است که هنوز راه زیادی در پیش دارد تا به استانداردهای جهانی برسد.

در مورد نمای داخلی 207 می‌توان گفت که تولیدکننده تلاش زیادی کرده است تا یک دکور جذاب و جوان‌پسند ایجاد کند و در این امر موفق هم شده است. از جمله خلاقیت های شرکت پژو وجود مانیتور در بخش بالایی داشبورد و ایجاد تعدادی کلید کنترل‌کننده روی غربیلک فرمان است؛ همچنین صفحات نشان‌گر روبروی فرمان هم شکل و شمایل تازه‌ای دارند. تمام این عناصر باعث شده است تا از تصور عموم از پژو 207 یک خودرو با کابین مدرن و پرزرق و برق باشد.

مقایسه ویژگی‌ های فنی

رنوساندرو اتوماتیک دارای پیشرانه K4M است که نمونه آن را در خودروی تندر دیده بودیم. ظرفیت این موتور 1.6 لیتر بوده و گیربکس اتوماتیک آن 4 سرعته است. این خودرو قدرتی به‌اندازه 105 اسب بخار دارد و بیشترین سرعتی که برای آن تعیین شده 170 کیلومتر بر ساعت است. در مشخصات فنی که توسط شرکت تولیدکننده منتشر شده می‌توانیم ببینیم که این خودرو شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه دارد و لازم است تا 8.3 لیتر سوخت دریافت کند تا بتواند در یک مسیر صد کیلومتری حرکت کند.

در ساخت خودروی 207 از یک موتور TU5 استفاده شده است که حجم آن 1.6 لیتر بوده و گیربکس آن درست مثل ساندرو چهار سرعته است. البته در برخی از خودروهای 207 از گیربکس AL4  هم استفاده می شود که عملکرد آن بسیار پایین‌تر بوده و عیب‌های زیادی مانند تاخیر در استارت و ایجاد ضربه دارد. موتورهای TU5 از قدرت بالایی به‌اندازه 105 اسب بخار برخوردار هستند و می‌توانند خودرو را در مدت 12.6 ثانیه به شتاب صد برسانند. در یک سیکل ترکیبی میزان مصرف بنزین این خودرو حدود 7 لیتر برآورد می‌شود که این مقدار برای طی کردن مسافت صد کیلومتر کافی است.

مقایسه-ویژگی‌-های-فنی

مقایسه آپشن ‌ها و امکانات

خودروی رنو ساندرو اتوماتیک مانند هر خودروی تازه ‌ساخت دیگری از شیشه‌بالابر برقی، کنترل برقی زاویه آینه‌ها و شیشه‌بالابر برقی و چراغ مه‌شکن است. به‌غیر از این آپشن‌ها امکانات قابل توجه دیگری به‌چشم نمی‌خورد و این یک عیب بزرگ برای ساندرو است و باعث می‌شود که در این زمینه از رقبای خود عقب بیفتد. البته اگر مدل‌های سفارشی ساندرو استپ‌وی را خریداری کنید، می‌توانید امکاناتی مانند حسگر پارک کردن، نمایشگر لمسی دوربین عقب، روکش صندلی چرمی وGPS  را مشاهده کنید.

در زمینه امکانات خودروی 207 چندین پله بالاتر از رنو ساندرو است. این خودرو علاوه بر امکانات موجود در رنو دارای تهویه اتوماتیک، مانیتور 7 اینچی لمسی، کروز کنترل، فرمان چرمی، رینگ آلومینیومی و دی‌لایت است و به‌همین دلیل است که بعضی افراد خرید آن را توصیه می‌کنند.

مقایسه ایمنی

در تست‌های ایمنی که برای یک خودروی جدید انجام می‌شود باید میزان مقاومت آن دربرابر ضربات ناشی از تصادف و برخورد به سطوح مختلف سنجیده شود. در تست تصادف باید کارشناس از یک تا پنج ستاره به استحکام خودرو امتیاز بدهد و هر چقدر که تعداد ستاره‌های دریافتی بیشتر باشد از امنیت بالاتری هم برخوردار است. خودروی رنو ساندرو در تست تصادفی که در سال 2000 میلادی توسط موسسه EuroNCAP انجام شد توانست 4 ستاره را کسب کند.

البته طبق اطلاعات رسمی که شرکت پژو اعلام کرده است، پژو 207 توانسته است در تست تصادفی که حدود هشت سال پیش از تولید ساندرو انجام شد، پنج ستاره بگیرد. باتوجه به اینکه هر سال میزان سختگیری‌ها برای دادن ستاره ایمنی به خودروها بیشتر می‌شود می‌توان گفت که میزان امنیت سرنشینان در هر دو خودرو تقریبا برابر است و از این نظر تفاوت چندانی ندارند.

مقایسه-ایمنی-ساندرو-و-207

سخن پایانی

وقتی بخواهید امورتان را اداره کنید به یک خودروی با کیفیت و بادوام نیاز خواهید داشت. با مطالعه مقایسه رنو ساندرو با 207 می‌توانید بهتر تصمیم‌گیری کنید و انتخابی مناسب داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم مشخصات هر دو خودرو را توضیح دهیم تا انتخابی راحت تر داشته باشید. برای مطالعه سایر مقالات رنو یدکی، به بخش مقالات سایت مراجعه نمایید.

سوالات متداول

خرید لوازم یدکی ساندرو راحت‌تر است یا 207 ؟

میزان دسترسی به لوازم یدکی هر دو خودرو در ایران یکسان است و به‌راحتی می‌توانید برای خریدشان اقدام کنید.

قیمت رنو ساندرو پایین‌تر است یا پژو 207 ؟

قیمت خرید خودروی پژو 207 بسیار به‌صرفه‌تر است.

نظرات (4)

amir

سلام ممنون بابت مقاله کاملتون . بازم مقایسه بزارید

    تیم محتوا

    سلام خدمت شما . بله حتما

abbas

سلام
به نظر من ساندرو از لحاظ فنی بهتر از 207 عمل میکنه

    nader

    بله صد در صد قابل مقایسه نیستن با هم

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی