راهنمای خرید رنو مگان دست دوم
راهنمای-خرید-مگان-دست-دوم

راهنمای خرید رنو مگان دست دوم

لوازم یدکی مگان، خودرویی که توسط کشور فرانسه به بازار عرضه شده است، اگر به صورت وارداتی باشد از کیفیت بیشتری برخوردار است. شرکت Renault در این کشور، به دنبال این هست که محصولاتی باکیفیت بالا تولید کند. باکیفیت بودن خودروی مگان و همچنین قیمت مناسب آن، سبب شده است که این خودرو بسیار پرفروش باشد. شرکت پارس خودروی ایران نیز، از سال 86 شروع به فعالیت درزمینه مونتاژ نسل دوم مگان، کرده است.

ایران تنها کشوری نبود که اقدام به مونتاژ مگان کرد؛ بلکه کشورهای مختلف دیگری هم بودند که در طی سال‌های 2002 تا 2009 این کار را شروع کردند. هم اینک که چندین سال از ورود این خودرو به ایران می‌گذرد می‌توانید خودروهای دست دوم مگان را در بازار بیابید.

تنوع خودروی مگان در بازار

لوازم یدکی مگان، با توجه به نمونه مدل‌های آن در بازار، کمی باهم متفاوت است. E1 1600، E2 1600 و نسخه 2000 از جمله مدل‌های موجود خودروی مگان در بازار، هستند که هرکدام از آن‌ها امکانات و خصوصیات مربوط به خود را دارند. رنومگان، به دو صورت وارداتی و مونتاژ در بازار ایران وجود دارد. استهلاک این خودرو، زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد در حد متوسطی است.

با این وجود، ممکن است نیاز باشد بعد از یک مدت استفاده از آن، یکسری از قطعات خودرو تعمیر و یا تعویض شوند. پس دارندگان خودروی مگان، لازم است یکسری اطلاعات در مورد لوازم یدکی این ماشین داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با  اطلاعات ارائه شده در مورد تجهیزات و لوازم بکاررفته در رنو مگان آشنا شوید.

رنو-مگان

تجهیزات رنو مگان 2000

تجهیزات و لوازم یدکی مدل 2000 خودروی مگان به صورت زیر است :

ترمزی که در مدل مگان 2000، به کاررفته است به شکل EBV – ABS – EBA است. کیسه هوایی که در آن تعبیه شده است برای سرنشینانی که در جلوی ماشین هستند قابل باز شدن هست. سیستم صوتی خودرو، مجهز به 4 عدد بلندگو است که CD هم می‌توان در داخل آن کار گذاشت. فرمان خودرو نیز، مجهز به سیستم کنترل صوتی هست. اگر هوای نامطبوعی در داخل خودرو باشد به طور خودکار سیستم تهویه آن فعالیت خود را آغاز می‌کند. این خودرو، مجهز به سنسور نور است، تا چراغ‌های آن به  موقع و به صورت اتوماتیک روشن و خاموش شوند.

در جلوی ماشین، چراغ مه شکن تعبیه شده است. آینه‌های اطراف آن با برق کار می‌کند و می‌تواند گرما نیز ایجاد کند. شیشه‌های عقب و جلوی به وسیله برق خودرو بالا و پایین می‌رود. مجهز به کامپیوتر سفری نیز هست. شیشه‌های عقب و کنار خودرو با پرده پوشانده شده است. از دیگر تجهیزات مدل 2000 خودروی مگان می‌توان به سنسور باران و کارت هوشمند آن اشاره کرد.

تجهیزات رنو مگان 1600

تجهیزات و لوازم یدکی مدل 1600خودروی مگان به صورت زیر است :

از آنجا که رنو مگان 1600 در دو نوع E1 و E2 موجود است می‌توان گفت تجهیزات بکاررفته در رنو مگان 1600 تقریباً شبیه مدل 2000 است با این تفاوت که یکسری از موارد آن متفاوت است. به عنوان مثال سیستم صوتی نسخه 1600 مگان در نوع E2 تعبیه شده است. عملکرد چراغ مه شکن، آینه‌های اطراف، شیشه‌های عقب و جلو و پرده‌های موجود روی شیشه‌ها در نوع E2 کار گذاشته شده است.

تجهیزات-رنو-مگان

ویژگی های ظاهری رنو مگان

رنو مگان، خودرویی است که از ایمنی زیادی برخوردار است؛ از این رو می‌توان آن را به عنوان یک ماشین دست دوم، انتخاب کرد. شاید ظاهر آن مورد نظر بسیاری از افراد نباشد ولی بازهم طرفداران خاص خود را دارد. چراغ‌هایی که در جلوی ماشین قرار دارند به شکل مدور تا آخر گلگیر جلو به صورت پیوسته وجود دارد به طوری که وقتی از روبرو به آن نگاه می‌کنید، شکلی شبیه به چهارضلعی دارد. سپر اتومبیل به گونه‌ای ساخته شده است که به نظر می‌رسد جلو پنجره، به دو قسمت تقسیم شده است به طوری که تا زیر درب کاپوت ادامه داشته و شکل مثلثی به خود گرفته است. آرم رنو مگان، در بین دو دریچه جلوپنجره به چشم می‌خورد.

روی سپر جلوی مگان، ضربه گیرهایی از جنس پلاستیک که مشکی رنگ هم هست در کنار دریچه‌ای که برای ورود هوا تعبیه شده است، وجود دارد؛ همچنین می‌توان دو جایگاهی که برای مه شکن قرار داده شده است را به چشم دید. اگر بخواهیم تعریفی از نمای کنار ماشین داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که شیشه‌های جلو آن تقریباً بلند است. یکسری خطوط با عمق کم وجود دارد که به ماشین، حجم داده است. در مجاور درب‌ها ضربه‌گیر نیز، کار گذاشته شده است و رنگ دستگیره‌های اتومبیل با رنگ بدنه آن، یکسان است.

قسمت پشتی رنو مگان، ساده است و تزئینات اضافه ندارد. فقط می‌توان گفت که درب صندوق عقب خودرو، دارای طول کوتاهی است و از ارتفاع مناسبی برخوردار است؛ همچنین وجود چراغ‌های کوچک یک تکه، وجود شیشه در اندازه کوچک و سپر عقب مگان که دورنگ هست از ویژگی‌های قسمت عقب این خودرو است.

ویژگی-های-ظاهری-مگان

مشخصات فنی رنو مگان

خودروی مگان 1600 سی‌سی و 2000 سی‌سی چهار سیلندر هستند.

پیشرانه 1600سی سی

موتوری که در مدل 1600 تعبیه شده است دارای توان 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است و گشتاور آن 151 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه، توسط سازندگان آن، در نظر گرفته شده است. پیشرانه 1600، با یک عدد گیربکس 5 سرعته که به صورت دستی است انتقال نیرو را به چرخ‌های جلو انجام می‌دهد. وزن تقریبی که برای این خودرو برآورد شده است برابر با 1300 کیلوگرم است.

پیشرانه 2000 سی سی

توان موتور پیشرانه 2000 سی‌سی، معادل 132 اسب بخار در 5500 دقیقه است. میزان گشتاور آن به اندازه 188 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه در نظر گرفته شده است. پیشرانه 2000 سی‌سی، توسط یک عدد گیربکس 4 سرعته که به صورت اتوماتیک است انتقال نیرو را انجام می‌دهد. وزن این مدل پیشرانه به بیش از 1385 کیلوگرم می‌رسد.

باک سوخت در هر دو پیشرانه، قابلیت  60 لیتر بنزین را دارد. مصرف ترکیب در آن‌ها به صورت 8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر در مدل 2000 و 8/6 لیتر در مدل 1600 است. این میزان مصرف انرژی در خودروی دست دوم مگان، بیشتر است. شتابی که خودروی مگان در دو مدل 1600 و 2000 دارد به اندازه 11 ثانیه است، در صورتی که در شکل دست دوم آن، این عدد به 13 تا 15 ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

پیشرانه-مگان

مزایای خرید خودروی رنو مگان

میزان سوختی که این خودرو مصرف می‌کند متناسب است. کابین آن جادار است و راحتی لازم برای شخص در آن فراهم شده است. شتاب خوبی دارد و از نظر عملکرد فنی، استاندارد لازم در آن رعایت شده است. چون ایمنی آن در سطح بالایی است، از این نظر رتبه پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است. مدل‌های دست دوم آن، به‌راحتی خرید و فروش می‌شود.

نکاتی که در زمان خرید رنومگان دست دوم باید رعایت شود

اگر قصد خرید رنومگان دست دوم را دارید می‌بایست یکسری نکات را در رابطه با لوازم یدکی آن، مدنظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • کلیه سرویس‌های دوره‌ای شامل تعویض روغن و فیلتر آن، باید از لوازم اصلی استفاده شده باشد چراکه اگر فیلتر آن تقلبی باشد خسارت‌های جبران‌ ناپذیری به پیشرانه مگان وارد می‌شود. همچنین، بررسی سالم بودن تسمه تایم و اینکه چه زمانی عوض شده نیز مهم است.
  • اگر گیربکس خودرو به صورت اتومات است، بررسی اینکه گیربکس آن از نظر نرمی چطور است مهم است.
  • اگر خودرو، مجهز به سیستم DVD اصلی بود عملکرد آن را بررسی کنید تا موجب ایجاد اختلال در برق ماشین نشود.
  • اتاق و شاسی خودروی دست دوم نیز، توسط کارشناس مورد بررسی قرار گیرد.
  • توجه به نحوه استفاده مالک قبلی خودرو مهم است؛ چراکه اگر ماشین به درستی مورد استفاده قرار نگرفته باشد، ممکن است لوازم یدکی آن آسیب دیده باشد و این با توجه به گران بودن لوازم اصل خودرو و تعمیرات پیچیده آن، برای شخص خریدار، مشکل آفرین است.

سخن آخر

اگر به دنبال خرید خودروی دست دوم مگان هستید، شاید در ابتدا ظاهر آن مطابق سلیقه شما نباشد، اما این را بدانید که این خودرو توسط یک کشور باسابقه درخشان، مانند فرانسه تولید شده است؛ در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار است. به‌طور کلی می‌توان گفت خودرویی با استقامت بالا و بی‌دردسر است. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که در هنگام خرید آن، از یک کارشناس ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا کلیه لوازم یدکی آن مورد بررسی قرار گیرد و بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه خودرو های رنو و لوازم یدکی رنو، با کارشناسان رنو یدکی در تماس باشید.

نظرات (4)

amir

سلام
میخواستم بدونم مگان آپشن کنترل سیستم صوتی روی فرمان رو داره ؟

    nader

    سلام و عرض ادب بله جدا داره باید خریداری کنین و بدین براتون نصب کنن

mohsen

من يه مگان از سال 87 دارم. سرويس هاش رو به موقع انجام بدي، یکی از بهترین هاست.

    nader

    دقیقا همینه مگان فوق‌العاده است

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی