بهترین روغن موتور برای مگان چه روغنی است؟

بهترین روغن موتور برای مگان چه روغنی است؟

لوازم مگان بین صاحبان خودرو از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. با توجه به اینکه خودرو‌های مگان طراحی بسیار خوب و ساده‌ای دارند صاحبان آن‌ها می‌توانند به راحتی برای تعمیر و نگهداری آن اقدام کنند. یکی از مزیت‌هایی که خودرو مگان دارد این است که صاحبان آن می‌توانند روغن موتور آن را به راحتی تعویض نمایند. انتخاب روغن موتور مناسب برای مگان ممکن است برای شما کمی دشوار باشد. در حال حاضر روغن موتور elf اصل بهترین روغن موتور برای مگان به حساب می‌آید. علاوه بر نوع روغن موتور، میزان مایع ریخته شده در موتور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

صاحبان مگان باید در بازه‌های زمانی خاص (حدود ۳۰ هزار کیلومتر) برای تعویض روغن خود اقدام کنند. بنا به توصیه سازنده مگان بهتر است تعویض روغن زودتر از این تاریخ انجام شود. در ادامه قصد داریم بهترین روغن موتور برای مگان را معرفی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

بهترین روغن موتور برای استفاده چیست؟

بهترین روغن موتور برای لوازم مگان و مقدار مورد نیاز برای موتور خودرو، مهم‌ترین سؤالی است که معمولاً برای صاحبان مگان پیش می‌آید. قبل از انتخاب روغن موتور مگان بهتر است کتاب راهنمای خود را با دقت مطالعه کنید. روغن موتور elf اصل یکی از روغن‌های مناسب برای خودرو مگان است. هنگام خرید این روغن به اصل یا تقلبی بودن آن دقت داشته باشید. روغن موتور‌های موجود در بازار دارای دسته‌بندی SAE هستند که بر اساس آن به انواع مختلفی از موتور‌ها تعلق دارند.

بهترین روغن موتور

روغن موتور سنتتیک

علاوه بر این روغن می‌توانید از روغن موتور سنتتیک نیز برای موتور مگان استفاده کنید. این روغن از ترکیبات شیمیایی تولید می‌شود؛ به همین دلیل به تصفیه نفت خام نیازی ندارد. روغن موتور سنتتیک معمولاً به صورت مصنوعی در دسترس است. این روغن موتور معمولاً از مواد مختلفی تشکیل می‌شود؛ به همین دلیل است که از لحاظ کیفیت و نوع مصرف با سایر روغن موتور‌ها متفاوت است.

یکی از مزیت‌های روغن موتور سنتتیک خاصیت ضد خوردگی و ضد چسبندگی آن است؛ این موضوع باعث شده که اکثر رانندگان برای موتور مگان خود از روغن سنتتیک استفاده کنند.با استفاده از روغن موتور سنتتیک می‌توانید در هر درجه دمایی رانندگی کنید؛ چرا که مقاومت این روغن در برابر درجه حرارت پایین، بسیار بالا است و تحت هیچ شرایطی یخ نخواهد زد.

البته روغن موتور سنتتیک برای لوازم مگان در آب و هوای گرم تابستانی هم مناسب است. این روغن با استفاده از فناوری سنتز شیمیایی تولید می‌شود. افزایش سیالیتیکی از ویژگی‌های مهم روغن سنتتیک است. این ویژگی موجب از بین رفتن شرایط امکان استفاده از چنین روانکاری در موتور‌های منسوخ می‌شود. با خرید روغن موتور elf اصل و روغن سنتتیک می‌توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

روغن موتور نیمه سنتتیک

روغن موتور نیمه سنتتیک دسته دیگری از روغن موتور‌ها است که برای موتور مگان مناسب خواهد بود. این روغن موتور برای خودرو‌هایی توصیه می‌شود که مسافت زیادی را پیموده‌اند. در این روغن بر خلاف سایر روغن‌ها مقدار مشخصی از مواد افزودنی مفید وجود دارد؛ به همین دلیل از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. روغن موتور نیمه سنتتیک در مقایسه با سایر روغن موتور‌ها قیمت بیشتری دارد. این دسته از روغن‌ها، ترکیبی از روغن سنتتیک و ارگانیک به حساب می‌آیند. روغن موتور نیمه سنتتیک در شرایط مختلفی از جمله دمای بسیار بالا یا بسیار پایین، به خوبی عمل می‌کند.

روغن معمولی و ارگانیک نوعی روغن موتور است که با استفاده از نفت خام به وجود می‌آید. این روغن قدیمی‌ترین روغن موتوری است که رانندگان برای موتور‌های خود از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر درصد بالایی از روغن‌های موجود در بازار را روغن ارگانیک تشکیل می‌دهد. ویسکوزیته روغن ارگانیک بسیار بالا است؛ به همین دلیل فقط باید از آن در وسایل نقلیه قدیمی استفاده کرد. با این وجود می‌توان ادعا کرد که بهترین روغن موتور برای مگان روغن موتور سنتتیک یا نیمه سنتتیک است.

روغن-موتور-سننتیک-و-نیمه-سننتیک

انتخاب روغن موتور بر اساس پارامتر‌ها و برند‌ها

برای اینکه بتوانید برای موتور مگان خود روغن موتور مناسب پیدا کنید در اینجا بخشی از مشخصات روغن موتور مناسب را معرفی کردیم. با مطالعه این جدول می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و با خیالی راحت در هر فصلی از سال رانندگی نمایید.

[ninja_tables id=”1504″]

نکات لازم هنگام خرید روغن موتور برای مگان

لوازم مگان برای اینکه بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند به روان‌کننده‌هایی نیاز دارند که مطابق معیار‌های زیر باشند.

  • عملکرد: API
  • ویسکوزیته: SAE

موتور‌های مگان ۲ نسل اول که قبل از سال ۲۰۰۳ تولید شده‌اند، SM یا SN در واحد‌های نسل دوم (موتور‌هایی که از سال ۲۰۰۴ به بعد تولید شده‌اند) تنها با روغن‌های مارک SL کار می‌کنند. برای تعویض روغن موتور مگان به سراغ روغن‌هایی بروید که با عناوین SM و SN مشخص شده‌اند. روانکاری و تمیز کنندگی این روغن‌ها بسیار خوب بوده و عملکرد موتور شما را افزایش می‌دهد.

روغن موتور لوازم مگان معمولاً بر اساس مسافت پیموده شده خودرو انتخاب می‌شوند. به عبارت دیگر اگر موتور مگان، جدید باشد یا مسافتی کمتر از ۲۰ درصد از مقدار مشخص شده (۳۰۰۰۰۰ کیلومتر) را طی کرده باشد؛ در این صورت می‌توانید از روغنی را با پارامتر‌های SAE ۵W۳۰یا W۳۰۱۰در تمام فصول سال استفاده کنید.

اگر موتور مگان مسافتی بیش از ۷۵ درصد مشخص شده را طی کرده باشد؛ در این صورت باید از روغن موتور از طبقه بندیSAE طبق نکات زیر استفاده کنید:

  • در فصل تابستان: W۴۰۱۵ یا W۴۰۱۰
  • در فصل زمستان: W۳۰۱۰ یا W۳۰۵

اگر موتور مگان مسافتی بیش از ۷۵ درصد را پیموده باشد در این صورت به روش زیر عمل کنید.

  • در فصل تابستان W۴۰۲۰ یا W۴۰۱۵
  • در فصل زمستان SAE W۱۰۴۰ یا SAE W۴۰۵

نکات-خرید-روغن-موتور-مگان

معرفی انواع روغن موتور

روغن ELF اصل و سنتتیک یکی از بهترین روغن‌های موجود در بازار هستند. این روغن به دلیل خواص ضد خوردگی، نچسب بودن و همچنین برخورداری از سیالیت به این حجم از محبوبیت رسیده است. علاوه بر این موارد می‌توان به مواد مصنوعی این روغن و خاصیت ضد یخ زدگی آن نیز اشاره کرد. با این حساب دیگر نگران یخ زدن روغن موتور در جاده‌های سرد نخواهید بود. در ضمن مواد مصنوعی موجود در روغن سنتتیک برای فصل تابستان هم مناسب است.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی بهترین روغن موتور برای مگان پرداختیم. برای اینکه لوازم مگان کار خود را به خوبی انجام دهند لازم است که در بازه ­های زمانی مرتب روغن موتور خودرو خود را تعویض کنید. با انتخاب روغن موتور elf اصلی می­توانید در هر شرایطی از جمله هوای سرد و گرم با خیالی راحت رانندگی کنید.

نظرات (2)

shahin

سلام. مطلب به درد بخوری بود . برای بقیه ماشین ها هم بزارید مرسی

    تیم محتوا

    سلام به شما . بله حتما بازم میزاریم از این مقاله ها

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی