بهترین روغن موتور برای ساندرو چه روغنی است؟
روغن موتور ساندرو

بهترین روغن موتور برای ساندرو چه روغنی است؟

روغن موتور ساندرو

روغن موتور یکی از اصلی ترین، مهم ترین و حیاتی ترین مواردی است که خودرو به آن نیاز دارد. به سبب همین اهمیت، انتخاب روغن موتور مناسب خودرو همیشه دغدغه تمامی صاحبان خودرو بوده است.

استفاده و مصرف مناسب روغن موتور با کیفیت بالا باعث می شود که روغن بتواند به طور کامل و صحیح، تمام وظایف خود را انجام دهد. برای خودرو ساندرو بهترین برند روغن، روغن موتور رنو الف-ساندرو می باشد که مورد توصیه خود شرکت رنو است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد به طوری که همواره رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته است.

اگر در سال های گذشته کسی به دنبال روغن موتور ساندرو و ال 90 میگشت، حتما روغن الف ELF که پیشنهاد خود رنو می باشد به او توصیه می شد. اما امروزه با قطع همکاری شرکت های فرانسوی توتال، پژو، سیتروئن، الف و رنو فراهم نمودن و تامین قطعات یدکی خودروهای فرانسوی و همچنین روان کننده هایی مثل روغن موتور، تا حدودی دشوار شده است.

اما قبل از این که روغن موتور مناسب ساندرو را بشناسیم، ابتدا شاخص های مناسب یک روغن موتور مناسب را بررسی میکنیم.

روغن موتور

شاخص های مناسب روغن موتور ساندرو

  • برای آن که بتوانیم روغن موتور مناسب خودرو خود را انتخاب نماییم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم. در ادامه به بررسی مختصر این موارد می پردازیم:
  • توجه به غلظت روغن موتور یا همان گرانروی SAE (ویسکوزیته)، این اصطلاح یعنی بدانیم تا چه حد روغن موتور غلظت دارد.
  • توجه به کیفیت روغن موتور یا API
  • میزان روغن موتور، این که در حد مناسبی باشد. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم
  • توجه به روغن معدنی یعنی سنتتیک و نیمه سنتتیک
  • توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی. یعنی با توجه به سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، نوع روغن موتور متفاوت می باشد.

روغن موتور

استاندارد API

این استاندارد تعیین کننده سطح کیفی روغن موتور می باشد. برای موتورهای بنزینی و دیزلی API دارای نماد های خاصی می باشد. برای موتورهای بنزینی از حرف S و موتورهای دیزلی از حرف C استفاده می شود.

استاندارد SAE

این استاندارد از اعدادی مابین 0 تا 60 تشکیل می شود و در برخی مواقع حرف W نیز در آن به کار می رود. این استاندارد تعیین کننده ویسکوزیته روغن موتور است. این عبارت در واقع مشخص می کند که این محصول در چه شرایط آب و هوایی و با چه نوع موتوری عملکرد بهتری را دارد.

در این استاندارد عدد 0 نشان دهنده کمترین میزان گرانروی، یعنی روغنی که به راحتی جاری می شود و عدد 60 نشان دهنده بالاترین میزان گرانروی می باشد.

عدد اول قبل از حرف W نشان دهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین (زمستان) است  و هر چه مقدار این عدد کمتر باشد، روغن موتور رقیق تر است. عدد دوم بعد از حرف W نمایانگر غلظت روغن موتور در درجه حرارت بالاست و هرچه این مقدار بیشتر باشد غلظت روغن موتور بالاتر است.

شاخص روغن موتور ساندرو

بهترین روغن موتور برای ساندرو

انتخاب بهترین روغن موتور ساندرو که به نوعی در دسته لوازم یدکی ساندرو قرار می گیرد ،در بازار امروز به دلیل وجود روغن های بی کیفیت و متفرقه، کار دشواری می باشد.

روغن موتورها در حالت کلی به دو بخش ایرانی و خارجی تقسیم بندی می شوند. عده ای این باور را دارند که روغن های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند ولی این یک باور غلط می باشد و می توان گفت روغن موتورهای ساخت داخل در خیلی از مواقع کیفیت بهتری به نسبت مدل های خارجی نشان می دهند.

باید گفت که روغن موتور الف ساندرو بهترین گزینه برای این خودرو می باشد.

روغن موتور مناسب رنو ساندرو طبق دفترچه راهنمای آن، 10W40 SL نیمه سنتتیک یا بالاتر توصیه شده است.

روغن موتور ساندرو

حجم روغن موتور ساندرو

حجم روغن موتور قابل تعویض با فیلتر روغن 4.8 لیتر و حجم روغن قابل تعویض بدون فیلتر روغن 4.3 لیتر می باشد.

تعویض روغن موتور ساندرو

طبق توصیه دفترچه راهنما، بهترین زمان تعویض روغن ساندرو هر 5 هزار کیلومتر می باشد. به هنگام تعویض روغن موتور ساندرو باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بعد از هربار یا دو بار عوض کردن روغن موتور بهتر است فیلتر بنزین را نیز تعویض کنید.
  • استفاده از روغن های سطح پایین و بی کیفیت برای موتور ساندرو می تواند منجر به آسیب رساندن به آن شود.
  • در حد امکان زودتر از موعد مقرر اقدام به تعویض روغن موتور بنمایید. زیرا عواملی مانند شرایط آب و هوایی، میزان کارکرد،کیفیت روغن مصرفی و … می توانند در این شرایط تاثیرگذار باشند.
  • از ترکیب کردن روغن های غیر همنام خودداری کنید. ترکیب روغن موتور اگر به درستی صورت نگیرد می تواند ضررهای زیادی به موتور خودرو وارد نماید.

تعویض روغن موتور

فیلتر روغن ساندرو

فیلتر روغن ساندرو باعث صاف شدن روغن موتور و بهبود عملکرد موتور ساندرو می شود. طبق استاندارد خودرو سازی در هر بار تعویض روغن موتور می بایست فیلتر روغن روغن نیز تعویض شود.

یکی از علائم کثیفی فیلتر بنزین، پایین آمدن راندمان موتور است که باعث کم شدن کشش موتور و کاهش قدرت موتور می شود.

فیلتر روغن ساندرو

قیمت روغن موتور ساندرو

با توجه به فراز و نشیب های پر تلاطم این روزهای بازار کشورمان، خرید روغن موتور ساندرو نیز کمی با دشواری همراه است. روغن موتورها در انواع مختلف ایرانی و خارجی ، با کیفیت و بی کیفیت و در قیمت های مختلف که روزانه عوض می شوند، در بازار موجود می باشند. شما خریداران محترم با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد می توانید اقدام به خرید روغن موتور مناسب ساندرو که زیر مجموعه لوازم یدکی رنو میباشد، بفرمائید.

نظرات (2)

سهیب هادی

سلام. هر ۵۰ هزار کیلومتر یا هر ۵ هزار کیلومتر ؟

پرواز

هر ۵ هزار هست
اشتباه نوشته

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی