بهترین روغن موتور برای ال 90 چیست؟

بهترین روغن موتور برای ال 90 چیست؟

روغن موتور ال 90

روغن موتور یکی از اصلی ترین، مهم ترین و حیاتی ترین مواردی است که خودرو به آن نیاز دارد. به سبب همین اهمیت، انتخاب روغن موتور مناسب خودرو همیشه دغدغه تمامی صاحبان خودرو بوده است.

انتخاب بهترین روغن موتور ال 90 که به نوعی در دسته لوازم یدکی ال 90 قرار می گیرد ،در بازار امروز به دلیل وجود روغن های بی کیفیت و متفرقه، کار دشواری می باشد.

استفاده و مصرف مناسب روغن موتور با کیفیت بالا باعث می شود که روغن بتواند به طور کامل و صحیح، تمام وظایف خود را انجام دهد. برای خودرو ال 90 بهترین برند روغن، روغن موتور رنو الف می باشد که مورد توصیه خود شرکت رنو است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد به طوری که همواره رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته است.

تندر 90 یا ال 90 را هم ایران خودرو و هم پارس خودرو تولید می کنند. خودروهای این دو کمپانی از لحاظ فنی تفاوت چندانی باهم ندارند و تنها شرایط فروش متفاوت ممکن است موجب اندکی تفاوت قیمت شود. تولید ال 90 از سال 1386 آغاز شد. سری اول این خودرو با تیپ E0 چندان مورد استقبال قرار نگرفت. همانطور که گفته شد، تمامی مدل های تندر90 یا ال 90 در ایران از یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر به نام K4M با حجم 1.6 لیتر، 16 سوپاپ و استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می‌برند.

رنو-ال-90

بهترین روغن موتور مناسب ال 90

خودرو ال نود هم مانند همه ی خودروها با توجه به ساختار داخلی سوپاپ ها و موتور آن، دارای روغن موتوری مناسب این خودرو است که در دفترچه راهنمای آن جزئیات آن مطرح شده است.  بهترین روغن برای موتور ال ۹۰ قطعا روغن موتوری می‌باشد که مشخصات فنی آن طبق دفترچه راهنمای خودرو ال ۹۰ باشد. در دفترچه راهنمای خودرو ال ۹۰ نوشته شده است که از روغن موتور هایی با درجه ی گرانروی 10w40 برای این خودرو استفاده شود.

عدد ۱۰ قبل از عبارت W نشان دهنده ی میزان ویسکوزیته ی این روغن در فصل زمستان است و عدد ۴۰ نیز ویسکوزیته  این روغن موتور در تابستان و حرارت عادی موتور را نشان می‌دهد. اما در فصول خیلی سرد و جاهایی که هوا به °10- و کمتر می رسد، می توان از روغن موتورهای 5w30  نیز برای خودروی ال ۹۰ استفاده کرد.

بهترین-روغن-موتور-مناسب-ال-90

شاخص های مناسب روغن موتور ال 90

برای آن که بتوانیم روغن موتور مناسب خودرو خود را انتخاب نماییم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم. در ادامه به بررسی مختصر این موارد می پردازیم :

  • توجه به غلظت روغن موتور یا همان گرانروی SAE (ویسکوزیته)، این اصطلاح یعنی بدانیم تا چه حد روغن موتور غلظت دارد.
  • توجه به کیفیت روغن موتور یا  API
  • میزان روغن موتور، این که در حد مناسبی باشد. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم
  • توجه به روغن معدنی یعنی سنتتیک و نیمه سنتتیک
  • توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی. یعنی با توجه به سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، نوع روغن موتور متفاوت می باشد.

[ninja_tables id=”1261″]

حجم روغن موتور ال 90 چند لیتر است؟

حجم روغن موتور ال ۹۰ برابر با 4.8 لیتر می باشد یعنی برای تعویض کامل روغن موتور باید شما یک بسته بندی ۵ لیتری یا یک بسته بندی ۴ لیتری + یک بسته بندی ۱ لیتری، روغن موتور تهیه کنید.

حجم-روغن-موتور-ال-90

فیلتر روغن ال 90

فیلتر روغن ال 90 باعث صاف شدن روغن موتور و بهبود عملکرد موتور ساندرو می شود. طبق استاندارد خودرو سازی در هر بار تعویض روغن موتور می بایست فیلتر روغن روغن نیز تعویض شود.

یکی از علائم کثیفی فیلتر بنزین، پایین آمدن راندمان موتور است که باعث کم شدن کشش موتور و کاهش قدرت موتور می شود.

فیلتر-روغن-ال-90

هزینه تعویض روغن ال 90

تعویض روغن خودرو و فیلتر آن یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار بر افزایش عمر موتور و قطعات ماشین است. به طور کلی در شرایط عادی سالی یک بار باید برای تعویض روغن و فیلتر ماشین اقدام کنید. اما اگر در جاده های خاکی رفت و آمد دارید یا مدت زیادی در ترافیک می ­مانید باید پس از طی هر 5 تا 6 هزار کیلومتر برای بررسی سطح روغن و فیلتر به متخصصین این کار مراجعه کنید.

هزینه تعویض روغن و فیلتر روغن ال 90 بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع روغن (ایرانی یا خارجی) ، محل تعویض روغن، اجرت کار و … دارد.

روغن موتور جایگزین الف برای ال 90

روغن الف که مخصوص خودروهای رنو بود در شرکت به‌توتال تولید می‌شد، اما با توجه به خروج توتال از کشور، تولید این روغن با این اسم یعنی الف متوقف شده است، حال شرکت به‌تام همین روغن را با همان کیفیت قبل و در همان کارخانه تولید می‌کند و نام رنوویشن را بر روی این محصول گذاشته است. به همین خاطر دارندگان خودروی رنو از این پس از روغن رنوویشن به جای الف می‌توانند استفاده کنند، رنوویشن همان روغن موتور الف، با بسته‌بندی و نام تجاری جدید است.

روغن-موتور-جایگزین-الف-برای-ال-90

قیمت روغن موتور ال 90

با توجه به بهم ریختگی این روزهای بازار خودرو کشورمان، خرید روغن موتور ال 90 نیز کمی با دشواری همراه است. روغن موتورها در انواع مختلف ایرانی و خارجی ، با کیفیت و بی کیفیت و در قیمت های مختلف که روزانه عوض می شوند، در بازار موجود می باشند. شما خریداران محترم با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد می توانید اقدام به خرید روغن موتور مناسب ال 90 که زیر مجموعه لوازم یدکی رنو میباشد، از فروشگاه رنو یدکی بفرمائید.

نظرات (2)

علی

دمتون گرم با این اطلاعات عالی که دادین

    تیم محتوا

    سلام ممنون بابت دیدگاهتون

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی