معرفی خودرو رنو داستر
رنو داستر تصویر شاخص

معرفی خودرو رنو داستر

رنو داستر یا داچیا داستر خودرویی است که توسط کمپانی داچیا رومانی و رنو فرانسه در سال 2009 طراحی گردیده است و در داچیا در رومانی و رنو هند و رنو برزیل و همچنین روسیه، کلمبیا، اندونزی و در سالیان اخیر در ایران تولید گردیده است.

ممکن است رنو داستر برای کسانی که به دنبال ظاهر زیبا برای خودروشان هستند مناسب نباشد ولی این خودرو موفق شده است با توانایی های فنی و همچنین قیمت مناسب در مقابل رقبا فروش خوبی را در بازارهای جهانی و حتی ایران داشته باشد.

رنو داستر در دو نسل وارد بازار ها شد. نسل اول (2009 تا 2018) و نسل دوم 2018 تا کنون. داستر همانند ال 90 و رنو ساندرو در بازارهایی که نام رنو بیشتر شناخته شده باشد با نام رنو عرضه و در بازارهایی که برند داچیا معروف تر باشد با نام داچیا داستر عرضه می شود.

renault duster

مشخصات فنی رنو داستر

رنو داستر دارای سیستم گیربکس 6 دنده به صورت دستی و 5 دنده به صورت خودکار  می باشد. رنو داستر یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی دارد و 135 اسب بخار، 5500 دور در دقیقه قدرت تولید می کند. شاید به نظرتان این مشخصات برای رنو داستر مناسب نباشد و در مقابل رقبایش ضعیف تر ظاهر شود اما داستر از لحاظ فنی نکات مثبتی دارد که می شود به آن امیدوار ماند.

داستر کراس اووری می باشد که دارای ابعاد: طول 4315 میلی متر – عرض 2000 میلی متر و ارتفاع 1695 میلی متر و همچنین وزن 1260 کیلوگرم می باشد.

یکی از موارد مثبت داستر که مشترک با رنو مگان میباشد، هزینه های نگه داری قابل قبول آن است که در برابر رقبایش نکته قابل توجهی می باشد.

ویدیو معرفی فیس لیفت جدید داستر

 

نکته خوب بعدی این خودرو، گشتاور آن است. رنو داستر گشتاور 195 نیوتون متری در اختیارمان میگذارد که در مدلی مثل داستر، گشتاور مهم تر از قدرت است و به همین دلیل میتوانیم بگوییم که گشتاور، جبران اسب بخار کم آن را می کند.

رنو داستر سیستم تعلیق نسبتا نرمی را دارد که باعث می شود ضعف طراحی صندلی ها نادیده گرفته شود و سواری نرم و راحتی را ارائه دهد.

رنو داستر در دو نسخه تک و دو دیفرانسل به بازار عرضه می شود که نسخه دو دیفرانسل آن را به سبب انتقال قدرت میان چهار چرخ میتوان در جاده های خارج شهر نیز استفاده کرد. و این در حالی است که رقبای هم قیمت چنین ویژگی را ندارند.

رنو داستر دوبار در سال های 2013 و 2017 مورد فیس لیف قرار گرفت که ظاهر این ماشین را کمی جذاب تر نشان می دهد.

رنو داستر

مزایا و معایب رنو داستر

مزایا : دوام بالا – گشتاور کافی – کیفیت سواری خوب – دارای نسخه دو دیفرانسیل برای استفاده در آفرود – فضای جادار کابین

معایب : طراحی ساده و اقتصادی – کمبود امکانات رفاهی – ایمنی خوب به نسبت قیمت – ضعف در طراحی صندلی ها

داخل کابین داستر

نمای داخلی داستر ساده و بی روح میباشد و از قطعات ساده ای ساخته شده است و از این حیث در مقابل رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد. البته که این قطعات ساده و زمخت ماندگاری نسبتا خوبی دارند و سال های طولانی را بدون افت کیفیت محسوس سپری خواهند کرد.

رنو داستر دارای فضای کابین مناسبی می باشد اما طراحی صندلی ها خیلی جالب نیست و بدن انسان را در سفرهای طولانی خسته خواهد کرد.

داخل کابین رنو داستر

آپشن های رنو داستر

سیستم مولتی مدیا 7 اینچی لمسی :

یکی از آپشن هایی که امروزه در اکثر خودرو ها مشاهده می کنیم، سیستم مولتی مدیا و صفحه لمسی می باشد که اکثر قابلیت های خودرو را درونش دارد و بسیاری از اطلاعات خودرو در آن نمایش داده می شود. نسخه فول رنو از یک مانیتور 7 اینچی بهره می برد و در کنارش ورودی های بلوتوث، AUX و USB را جای داده است.

سیستم ایمنی و ترمز :

در بخش ایمنی نباید انتظارات خیلی بالایی از داستر به نسبت قیمتش داشته باشیم. داستر در چرخ های جلو به ترمز دیسکی و در چرخ های عقب به ترمزهای کاسه ای مجهز است. از طرفی ترمزهای این خودرو به سیستم ABS و EBD مجهز هستند تا در شرایط بارانی یا جاده های لغزنده از انحراف خودرو جلوگیری شود.

ABS+EBD

سیستم انتقال قدرت و دو دیفرانسیل :

سیستم دو دیفرانسیل داستر دارای 3 حالت می باشد.

  1. تک دیفرانسیل جلو (2WD) : این حالت مناسب جاده های هموار و شهری می باشد. این آپشن تمام نیرو و گشتاور را به چرخ های جلو منتقل می کند.
  2. دو دیفرانسیل اتوماتیک (Auto) : این حالت مناسب جاده های آفرودی سبک و لغزنده می باشد. به طوری که نیرو و گشتاور موتور را بین چهارچرخ به صورت اوتومات تقسیم می کند.
  3. دو دیفرانسیل قفل (Lock) : در این حالت نیرو و گشتاور به چرخ های جلو و عقب به طور مساوی تقسیم می شود تا حداکثر توانایی آفرودی را به نمایش بگذارد.

دوربین و سنسور دنده عقب :

در نسخه فول رنو داستر، سنسور دنده عقب و دوربین عقب وجود دارد که به راننده کمک می کنند به هنگام پارک به راحتی از پشت ماشین آگاه باشد.

دوربین دنده عقب

کنترل های صوتی روی فرمان :

در چند سال اخیر شاهد آپشنی هستیم که دیگر نیازی نیست برای تنظیم صدای موسیقی و یا تعویض آن بین کلید های سیستم صوتی گیج شویم و این کار به راحتی با سیستم فرمان صوتی امکان پذیر می باشد.

دیگر آپشن های رنو داستر با توجه به تیپ های مختلف

  • کروز کنترل SE
  • حالت رانندگی برفی SE
  • تنظیم حالت فرمان دو حالته SE
  • نشانگر فشار باد تایر SE
  • آینه های جانبی برقی SE
  • مانیتور 7 اینچی با ره یاب (سفارشی)
  • سیستم کنترل صوتی روی فرمان ( همه مدل ها)
  • شیشه های جلو و عقب برقی (همه مدل ها)
  • دی لایت (همه مدل ها)
  • سنسور دنده عقب (همه مدل ها)

لوازم یدکی رنو داستر

در این سال ها که رنو داستر وارد کشورمان شده است به سبب مشخصات فنی و قیمت مناسبش از استقبال نسبتا خوبی برخوردار بوده. خرید لوازم یدکی داستر در این سال ها دغدغه صاحبان آن بوده است. قطعات رنو داستر به مانند دیگر قطعات یدکی در برند های اصلی و وارداتی و البته غیر اصلی در بازار موجود می باشد.

اغلب صاحبان بر این باور هستند که چون رنو برندی فرانسوی می باشد لوازم یدکی رنو نیز باید فرانسوی باشد. اما در این سال ها پس از همکاری رنو با برند داچیا رومانی، قطعات رنو، از جمله قطعات داستر با برند رومانی به صورت اصلی و شرکتی وارد شده و به دست مصرف کنندگان توسط نگین خودرو (نمایندگی رسمی رنو در ایران) می رسد.

لوازم یدکی رنو داستر

ایمنی رنو داستر

نخستین بار در سال 2019 بود که رنو داستر توسط تست ایمنی انکپ آمریکای لاتین قرار گرفت و موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی شد. اما به تازگی در تست خودروهای داستری که در بازار برزیل مونتاژ و تولید می شوند، ضعفی وجود دارد که نمره تست این محصول را پایین آورده و باعث شده است که فراخوان عمومی برای رفع مشکل داده شود.

ایمنی رنو داستر

قیمت رنو داستر

رنو داستر یک کراس اوور اقتصادی و البته اروپایی می باشد که در مقابل رقبای هم رده خود اگر چه از لحاظ امکانات و آپشن های رفاهی و ایمنی پایین تر باشد، ولی در بخش فنی قابلیت های قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد که کمتر در رقبای آن شاهد هستیم. این خودرو دارای استهلاک کم می باشد که می تواند کمترین اذیت را برای شما داشته باشد.

اگر دنبال خودرویی از برند معروف هستید که از لحاظ فنی مناسب باشد و قیمتش مقرون به صرفه باشد، رنو داستر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید رنو داستر

یکی از معتبر ترین مکان ها برای خرید خودروهای رنو، نمایندگی های معتبر رنو می باشند. نگین خودرو به عنوان نمایندگی معتبر محصولات رنو در ایران در حال فعالیت می باشد.

نظرات (2)

حمید

سلام خسته نباشید
درسته که میگن این ماشین ازران ترین ماشین دو دیفرانسیل اروپایی؟

    تیم محتوا

    سلام. بله
    رنو داستر ارزان ترین خودرو دو دیفرانسل اروپا می باشد.

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی