رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

خودروی ساندرو یکی از خودروهای اقتصادی تولید شرکت داچیا DACIA است که در بازار جهانی بیشتر با آرم رنو شناخته می‌شود. این خودرو که در سال ۲۰۰۷ طراحی شده بود، چند سال است که در بازار خودرو ایران عرضه می‌شود. مدل کراس این خودرو، ساندرو استپ وی است که از نظر ظاهری مقداری با ساندرو معمولی تفاوت دارد. اگر تمایل دارید با این دو خودرو بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی رنو ساندرو و رنوساندرو استپ و تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم.

معرفی رنو ساندرو

در جهان “ساندرو” با لوگوی “داچیا” شناخته می‌شود. داچیا عنوان یک شرکت تولیدکننده خودرو و در واقع از زیر مجموعه‌ها و همکاران شرکت رنو فرانسه به حساب می‌آید. ساندرو استپ تا زمان حاضر در قالب دو نسل ساندرو یک و ساندرو دو به بازار عرضه شده است که مدل دوم “فیس لیفت” هم نامیده می‌شود. علت این نام‌گذاری تغییرات دو خودرو در زمینه تعویض چراغ و ساختارهای ایمنی بدنه است. ساندرو استپ نسبت به ساندروی معمولی حدود ۴.۵ متر بیشتر ارتفاع دارد که شامل باربند خودرو هم می‌شود. تغییر ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز در حدود ۲.۱ سانتی‌متر گزارش شده است.

معرفی رنو ساندرو

شما می توانید برای خرید قطعات یدکی مورد نظر خود روی لینک های زیر کلیک کنید :

لوازم یدکی ال90 | لوازم یدکی ساندرو | لوازم یدکی مگان

تفاوت ظاهری ساندرو و استپ وی

رنو ساندرو استپ و رنو ساندرو معمولی اگر چه شباهت زیادی با هم دارند اما در مواردی با یکدیگر متفاوت هستند. نوع رنگ آمیزی سپرهای جلو و عقب، باربند، قطعات زینتی اطراف گلگیر و رکاب خودرو در مدل استپ وی متفاوت با ساندروی معمولی بوده و این ویژگی‌ها قابل مشاهده هستند. اختلاف ارتفاع میان دو ماشین به اندازه‌ای هست که احساس بلندتر بودن ساندرو استپ وی را به شما بدهد؛ همچنین اگر بیشتر دقت کنید تفاوت‌هایی را در جلو پنجره و نوع چراغ‌های دو ماشین خواهید دید.

چراغ استپ وی، هاله‌ای مشکی رنگ در اطراف خود دارد که‌ در جذابیت خودرو موثر است. در ساندرو استپ وی اتوماتیک، زه جانبی، دستگیره و آینه همرنگ بدنه است اما این بخش‌ها در ساندرو استپ دستی بی‌رنگ هستند. این ویژگی‌ها با هم سبب مجزا شدن ساندرو استپ وی از خودرویی شده که از دل آن بیرون آمده است. تفاوت‌های موجود اگر چه ساده هستند اما در ظاهر خودرو تاثیرگذارند.

خودروی رنو ساندرو استپ از لحاظ طراحی داخلی ساده بوده و از امکانات رفاهی پایه برخوردار است. دریچه‌های ورودی هوا دایره‌ای شکل، نشانگرهای دورسنج موتور و سرعت سنج دایره‌ای هستند. از آپشن‌های این خودرو می‌توان به امکان نصب سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۸ اینچ، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور دنده عقب، دیلایت، کنسول وسط و… اشاره کرد.

تفاوت ظاهری ساندرو و استپ وی

تفاوت مشخصات فنی ساندرو و استپ وی

رنو ساندرو و ساندرو استپ دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با کد K4M است. موتور آن‌ها توان خروجی ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر دارد. این نیرو با استفاده از یک گیربکس ۵ دنده دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ساندرو در مدل دنده دستی معادل ۶.۷ لیتر و در مدل دنده اتوماتیک ۸.۳ لیتر ذکر شده است. مصرف سوخت ترکیبی ساندرو استپ وی نیز معادل ۸ لیتر در هر صد کیلومتر بیان شده است.

با توجه به ارتفاع و وزن بالاتر ساندرو استپ وی نسبت به ساندرو، این مقدار مصرف سوخت منطقی به نظر نمی‌رسد. در واقع، ساندرو استپ وی می‌بایست دارای سوخت بیشتری نسبت به ساندروی معمولی باشد. در مدل‌های دنده دستی، رنو ساندرو دارای شتاب صفر تا صد و ساندرو استپ وی شتاب معادل ۱۰.۵ ثانیه دارد. در مدل‌های اتوماتیک شتاب ۱۱.۵ ثانیه بیان شده است.

موتور ساندرو استپ، موتور k۴m به دلیل محدودیت‌های ۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن متر، گشتاور کم‌تری دارد ولی از کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر موتور خوب k۴m، گیربکس اتوماتیک خوبی برای خودرو تعبیه شده است. البته این گیربکس در میان گیربکس‌ها در جایگاه دوم قرار دارد؛ چرا که گیربکس برلیانس هنوز جایگاه اول را در اختیار دارد. البته ساندرو هم از لحاظ شتاب جایگاه اول را دارد؛ این در حالی است که ۲۰۷، جایگاه دوم و برلیانس جایگاه آخر را در شتاب دارد.

رنو ساندرو استپ وی دارای گیربکس ارتقا یافته نسبت به ساندرو است که اخیرا امکان نصب این گیربکس برای ساندرو هم فراهم شده است. در نمونه اتوماتیک، گیربکس شباهت کاملی به گیربکس خودروی ال ۹۰ و ساندرو اتوماتیک دارد و برای رانندگی در جاده و شهر هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در ساندرو استپ وی، خودرو این امکان را می‌دهد که دور موتور وارد ناحیه قرمز شود و به سرعت ۶۵۰۰ دور در دقیقه برسد. همین موضوع سبب افزایش شتاب خودرو می‌شود.

تفاوت مشخصات فنی ساندرو و استپ وی

ایمنی ساندرو و اسنپ وی

از تجهیزات ایمنی بکاررفته در رنو ساندرو و ساندرو استپ وی می‌توان به دو عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین، دکمه ضد لغزش خودرو در مدل اتوماتیک، ترمز دیسکی خنک‌شونده چرخ‌های جلو، ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب، ترمز ضدقفل‌، توزیع الکترونیکی ترمز، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت اشاره کرد. ترمز این خودرو از نوع ترمز ABS به همراه EBD محصول شرکت بوش است. این ترمز علاوه بر اینکه سر نمی‌خورد، در جاده جلوی انحرافات جانبی را می‌گیرد و در هنگام رانندگی به راننده تسلط بیشتری را می‌دهد.

خودرو ساندرو دارای ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسه‌ای است که سیستمی قدیمی و ساده در استانداردهای ۲۰۱۶ به شمار می‌رود. بر طبق آمار «EURONCAP»، خودروی رنو ساندرو در سال ۲۰۰۸ نشان ۳ ستاره ایمنی برای بزرگسالان و ۴ ستاره برای کودکان را دریافت کرده است. با توجه به اینکه رنو ساندرو و رنو استپ هر دو طراحی یکسانی دارند و از یک پلتفرم شکل گرفته‌اند می‌توان ستاره‌های ایمنی رنو ساندرو را برای رنو استپ نیز معتبر دانست.

تفاوت تجهیزات و امکانات ساندرو و استپ وی

از جمله امکانات خودروی رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی می‌توان به آینه های جانبی برقی مجهز، گرمکن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت، کامپیوتر اطلاعات سفر و…. اشاره کرد. طراحی داخل کابین به گونه‌ای است که ظرفیت ۳ سرنشین با قد و قامت متوسط را دارد. ساندرو استپ از نظر ارگونومی و دسترسی راننده به بخش‌های داخلی کابین طراحی خوبی دارد. درب صندوق عقب به اندازه کافی بزرگ و خوش فرم است؛ به طوری که امکان حمل اشیاء بزرگ وجود دارد.

به نقل از رنو ایران :

رنو ساندرو فاقد باربند است و این در حالی است که استپ وی مجهز به باربند طولی از جنس کروم است.

تفاوت تجهیزات ساندرو و استپ وی

تجربه رانندگی با رنو ساندرو

از آن‌جایی که ساندرو استپ وی نسبت به ساندرو از ارتفاع بالاتر بدنه از شاسی برخوردار است، ناهمواری‌های جاده را بهتر جذب کرده و سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد. این ویژگی بدان معنا نیست که راننده بتواند به مصاف هر نوع پستی و بلندی در جاده برود بلکه به این معنی است که ارتفاع بالاتر خودرو، به فنرها امکان حرکت و جذب بهتر را می‌دهد.

البته نیروی‌های جانبی، بیشتر خود را روی ماشین نشان  می‌دهند و می توانند سبب واژگونی شوند؛ بر این اساس، باید در هنگام مانور با ساندرو استپ وی احتیاط را رعایت کنید و در پیچ‌ها مراقب سرعت باشید. از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توان به وزن نسبتاً کم خودرو که سبب مانور مناسب در سطح شهر می‌شود، اشاره کرد.

تجربه رانندگی با ساندرو

جمع بندی

ما در این مطلب به تفاوت‌های خودرو رنو ساندرو و خودرو رنو ساندرو استپ وی پرداختیم. از آن‌جایی که ساندرو و ساندرو استپ روی پلتفرم یکسانی شکل گرفته‌اند و از لحاظ مشخصات فنی، تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و طراحی داخلی شباهت زیادی به هم دارند، می‌توان گفت این دو خودرو تفاوت قابل‌توجهی با هم ندارند.

تفاوت اصلی میان آن‌ها به همان قطعات ظاهری و افزايش جزئی ارتفاع ساندرو استپ برمی‌گردد. با توجه به این موضوع، ساندرو استپ یک کراس‌اوور کوچک محسوب می‌شود و برای افرادی که  به سفرهای خارج شهر و رانندگی در جاده‌های ناهموار علاقه‌مند هستند، مناسب‌تر است. در پایان اگر در ارتباط با مطالب موردنظر، سوال یا پیشنهادی دارید آن را با تیم فنی رنو یدکی در میان بگذارید.

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی