معرفی مشخصات انواع خودرو رنو در بازار ایران
معرفی انواع رنو در ایران

معرفی مشخصات انواع خودرو رنو در بازار ایران

امروز با انواع خودرو رنو در بازار ایران به طور کامل آشنا خواهیم شد. رنو از جمله خودروهای با کیفیت در کشور ما محسوب می شود. زمان زیادی از ورود اولین مدل های رنو به ایران می گذرد. البته با توجه به افزایش چشمگیر و سریع قیمت خودرو در بازار ایران، قیمت این خودرو هم افزایش زیادی داشته است. طراحی زیبا و وجود تکنولوژی های به روز از مشخصات اصلی مدل های رنو است. به همین دلیل است که این کمپانی از برندهای معتبر جهانی و اروپایی محسوب می شود.

معرفی انواع رنو در بازار ایران

مشخصات خودرو رنو کپچر

در بررسی انواع رنو، در ابتدا می خواهیم به رنو کپچر بپردازیم. رنو کپچر به عنوان یک هاچ بک کراس شهری یکی از گزیده های مناسب برای رفت و آمدهای داخل شهری است. ابعاد مناسب و طراحی خوب علت اصلی این مساله است. در عین حال که مانند هاچ بک ها می توانند داخل کوچه ها و معابر به راحتی حرکت کند، زیبایی خاص تری هم نسبت به هاچ بک ها دارند.

یکی از انواع خودرو رنو در بازار ایران، رنو کپچر، با توجه به پلتفرم کولیو ساخته و توسعه پیدا کرده است و مورد اقبال هم قرار گرفته اند. به غیر از زیبایی و طراحی خوب، مصرف سوخت این ماشین هم مناسب است. دارای استاندارد 5 ستاره اروپایی است و قابلیت حرکت و فرمان پذیری خوبی را نیز دارا می باشد. با رنو کپچر می توانید از رانندگی خود لذت ببرید. مدل وارداتی 2017 این ماشین دارای روکش چرم، کنسول میان دو صندلی جلو، گرمکن صندلی های جلو و شیشه دودی می باشد. لازم به ذکر است که لوازم یدکی رنو کپچر به راحتی در کشور یافت می شود.

انواع رنو کپچر(2016 و 2017) دارای گیربکس 6 دنده ای اتومات است. 4 سیلندر توربو، با حجم موتور 1.2لیتر و قدرتی معادل 120 اسب بخار، شتاب صفر تا صد نزدیک به 11 ثانیه و حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت، همگی از مشخصات فنی این مدل است.

در بین انواع خودرو رنو در بازار ایران، رنو کپچر دارای آپشن هایی همانند: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل پایداری می باشد. حجم باک آن 45 لیتر و مصرف سوخت آن 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است.

مشخصات رنو کپچر

مشخصات رنو تالیسمان

یکی از انواع خودرو رنو در بازار ایران، رنو تالیسمان است. از پرطرفدارترین مدل های رنو در ایران. با زیبایی خاص و خیره کننده. این مدل یکی از طراحی های زیبا در رابطه با سدان های شهری می باشد. ماشینی با حداکثر ابعاد و فضای ایده آل.

این خودرو از سال 2016 وارداتش به ایران آغاز شد. تیپ E2 تالیسمان بعضی از آپشن های خاص مانند سنسور جلو، سردکن صندلی جلو، صندوق پران هوشمند و موارد دیگری از این دست را نداشته و به همین دلیل با استقبال کمتری روبرو شد.

اما تیپ E3 علاوه بر وجود این آپشن ها، و آپشن هایی نظیر گرمکن جلو و عقب، ماساژور، مانیتور، سیستم صوتی به روز و قوی، صندلی های کامفورت و…دارای 3 رادار است. این 3 رادار تغییر مسیر، نقطه کورو تابلو خوان را هدایت می کنند. البته تالیسمان های وارداتی به ایران رادار تابلوخوان و تغییر مسیر شان فعال نیست(به دلیل شرایط بد جاده های ایران)

مشخصات فنی تالیسمان: دیفرانسیل جلو، 7 دنده اتومات، 4 سلندر توربو، حجم موتور 1.6 و قدرت موتور 190 اسب بخار، شتاب صفر تاصد 7.7 ثانیه، حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت مناسب و اقتصادی 6.2 لیتر در صد کیلومتر.

رنو تالیسمان دارای آپشن هایی نظیر: کروز کنترل، کنترل در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، اتو پارک و رانندگی 5 حالته هم هست.

مشخصات و بررسی رنو تالیسمان

مشخصات رنو کولیوس

یکی دیگر از انواع رنو در ایران، رنو کولیوس، طرح مشترکی از کمپانی رنو و نیسان است. کولیوس در سال 2017 متولد شد. این کراس اور از طرف ایرانی ها مورد اقبال خوبی قرار گرفته است.به همین دلیل لوازم یدکی کولئوس نیز آسان تر یافت می شوند. مدلهایی که در بازار در حال حاضر وجود دارند تولید 2017 و 2018 است.

مشخصت فنی رنو کولیوس: دو دیفرانسیل 3 حالته، 4 سیلندر، حجم موتور 2.5 لیتر و قدرت آن 171 اسب بخار، شتاب صفر تا صد آن 9.8 ثانیه، حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت.

کولیوس در مقایسه با انواع رنو که تا به حال با آنها آشنا شدیم، مصرف سوخت بالاتری دارد و شاید این یکی از معایب کولیوس باشد. از آپشن های این مدل می توانیم به وجود کروز کنترل، کنترل در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، اتوپارک اشاره کنیم. کولیوس دارای نشانگری است که زمان تعویض دنده دستی را نشان می دهد.

بررسی رنو کولیوس

مشخصات خودرو رنو فلوئنس

یکی دیگر از انواع خودرو رنو در بازار ایران، رنو فلوئنس است. این مدل، سدان سایز متوسط است. سال تولد این مدل رنو 2009 میلادی است. از سال 2012 دو تیپ آن به شکل فول و نیمه فول وارد بازار ایران شده است و با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه بوده است. لوازم یدکی فلوئنس نیز به سبب همین استقبال در کشورمان موجود می باشد. این ماشین دارای کابینی با فضای کافیست. به همین دلیل می توان آن را خودروی خانوادگی دانست. این فضای بزرگ برای صندوق عقب هم در نظر گرفته شده است.

رنو فلوئنس دارای امکانات رفاهی مانند: سابووفر، بلندگو، جای آرنج به همراه دو زیر لیوانی، تهویه مستقل و خروجی جدا برای قسمت عقب ماشین است.

مشخصات فنی رنو فلوئنس دنده ای: 4 سیلندر، قدرت موتور 143 اسب بخار، جعبه دنده 7 سرعته به شکل دستی، شتاب صفر تا صد 10 ثانیه، حداکثر سرعت 181 کیلومتر بر ساعت.

مشخصات فنی رنو فلوئنس اتومات: 4 سیلندر، قدرت موتور 143 اسب بخار، اتومات CVT، شتاب صفر تا صد 12.6 ثانیه، حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت انواع رنو فلوئنس به شکل ترکیبی 7.3 لیتر است.آپشن های رفاهی این مدل بسیار زیاد است. مثلا 6 ایربگ، سانروف، آینه های بغل برقی، روکش چرم صندلی ها و…

معرفی رنو فلوئنس

مشخصات خودرو رنو داستر

از انواع رنو که در بازار ایران هم وجود دارد، رنو داستر است. رنو داستر در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی در حدود  10.6 تا 11.7 لیتر دارد.(به ترتیب در تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل) این میزان مصرف در جاده های بین شهری به حدود 6 تا 7 لیتر هم کاهش می یابد. قدرت موتور داستر 135 اسب بخار است.

موتوری کم استهلاک و پر قدرت با گشتاور 195 نیوتن بر متر. رنو داستر فضای کافی برای 5 نفر سرنشین را دارد. فرمان هیدرولیکی منعطف، سیستم ترمز ABS، سیستم کروز کنترل، کنترل پایداری، آینه های بغل برقی، کامپیوتر سفر، حسگر دنده عقب، کیسه هوا برای راننده و امکانات دیگر همگی از آپشن های این مدل است.

مشخصات رنو داستر

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به معرفی مدل های رنو موجود در بازار ایران بپردازیم و شما را با مشخصات هر یک از آن ها آشنا نماییم. لازم به ذکر است که با توجه به حضور مدل های متنوع رنو در ایران و استقبال از آن ها، لوازم یدکی رنو نیز به صورت گسترده در کشورمان توسط مراکز فروش قطعات رنو ارائه می گردد.

برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات سایت با شماره های زیر تماس بگیرید

02136058404
۰۹۱۲۴۰۸۵۶۷۹

فروشگاه اینترنتی رنو یدکی